I'm Siti Nur Izzati, Ty for short. 20 y/o. I'm perfectly imperfect. Totally broken inside but try harder to rebuild myself. Thanks for those that keep supporting me, for those who keep critizing me also a big thankyou for your concern :) Keep enjoy reading, copycat are not allowed. Thankyouu :D

HoneyBunny❤

24 December, 2011

Penang :)

ASSALAMMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA semua.
Harini saya nak melunaskan hutang yang tertunggak, saya dahh janji nak post entry trip saya ke Penang, kan?
Well, memang lambat tapi baru sekarang saya ada waktu yang teramat lapang.
Terlepas dahh 2 minggu yang penuh cabaran dengan assignment yang sangat banyak.

Okay okay. Taknak melalut banyak-2, meh nak mulakan entry bersawang nihh :D

Seperti yang pernah saya state kan dulu, saya ke Penang disebabkan nak siapkan assignment untuk ACC116.

::>Kitorang diDIVIDE into a few groups and have to find FINANCIAL CONTROLLER dan kena pulak interview special person tersebut.

::>Interview tuh pulak kena submit dalam bentuk CD or DVD, kiranya kena record video, bukan record suara semata.

::>Memandangkan Mama Wanie seorang FINANCIAL ASSISTANT, tetiba saya dapat idea untuk interview BOSS kepada beliau yang dah tentu tentunya seorang FINANCIAL CONTROLLER.

::>Saya suarakan cadangan tersebut, dan mendapat sokongan dari group members yang lain. Sebenarnya, Wanie tak terfikir pon semua tuhh bila Puan Zuria bagi assignment tersebut.

::>Bila semua dah setuju, so apalagi. Moh ke PENANG! :D

Lets begin the story~~~~


Ini masa OnTheWay ke Penang, memasing muka excited takboleh blahh sebenarnyaa.
9 Dec 2011, lepas kelas pagi Jumaat tuhh terus siap-2 untuk ke Medan Gopeng sebab tiket pukul 12PM. Kelam kabut jugak lahh, kan.


Lepas 2 jam 30 minit++, akhirnya sampai jugak di Penang. Ayah Wanie datang ambik kitorang, then sempat jugak makan juadah hasil tangan Mama Wanie. Tetiba teringat Taiping, sayunyaa T.T

Lepas lunch, terus jeh siap-2 untuk ke office Mama Wanie. Apalagi, untuk interview tuhh lahh. Tetiba pulak nervous semacam. Gilaaa.

Muka penat, OnTheWay ke CARDINAL HEALTH BERHAD. Saya BamBam, kan? Dahh GEMOK! :(


Inilah group members saya. Kitorang 3 jeh sebenarnya, konon macam ramai, kan?
Sebelah kiri Zira dan sebelah kanan Wanie :)


Sementara tunggu special guest, sempat lagi saya menggedik capture gambar buat kenangan :P


Masa nihh dahh selesai sesi interview.
Boleh agak, kan yang mana 1 orang yg kitorang interview tuhh?
Mrs. Sakeilah Nair namanya.
Mrs. Shark for short. Sangat friendly, easy-going dan banyak bagi motivation kat kitorang semua.


Dahh selesai semua, pulang ke rumah Wanie dalam pukul 7.30PM
Buat apa yang patut then landing kejap atas katil, tahu-2 terlelap sampai esok pagi.
Boleh catat sejarah macam tuhh sebab itu rekod paling awal saya lelapkan mata, 9PM sampai kan Mak saya called saya tak sedar. Haishh, penat bebenor =="


SELESAI SUDAH TUGASAN UTAMA DAN TUJUAN UTAMA KE PENANG.

Tapi, TUNGGU DULU! Cerita tak habis lagi lahh.
Okayy sambung.

Keesokkan harinya lepas bangun dari tido yang amat lena sampai tak sedar diri, segar gilaa rasa.
Then, mandi-2 sempat lagi lunch sebelum keluar jalan-2 :D


First, kitorang pegi QB. Ayah Wanie yg hantar sebab alang-2 dia pon nak keluar. Wanie dgn Ziera excited lahh sebab MARA diorang baru masok. Saya pulak hanya mampu cuci mata sebab tengah papa kedana tahap maksima masa tuhh. Itu pon nasib baik Abah bank in RM100.
Tapi tetap jugak berjimat semaksima mungkin.


Ini masa kat QB sementara tunggu Wanie cari barang, saya tunggu diluar. #Takot kempunan punya pasal :P

Gedik sat. Konon sama lahh tuhh muka Minnie yang comel dengan saya yang comot.
Saya hanya belanjakan RM3.90 dekat QB. Itu pun sebab beli ice blended dekat EachACup.

Penat pusing QB, kitorang jejalan pulak dekat Bukit Jambul Complex, kitorang naek bas pegi sana. Actually saya sangat suka naek public transport kalau nak travel ke mana-2 sebab baru lahh extreme. Dapat jugak pengalaman :)

Wanie nak carik baju kurung kat sini, so semua butik baju kitorang masok sampai rasa macam nak tercabut dahh kaki saya. Phewww!

Lastly, tetiba perot dahh KRUKKK~KRUKK, pegi lahh carik makan pulak.



Keluar-2 jeh dari complex tuhh, tetiba tengok hari dahh gelap. Malam rupanyaa =="
Inilah yg ditunggu-2 sebenarnya, PESTA PENANG :D

Dari BJ, sekali lagi kitorang naek bas untuk ke sana :)

Sampai sana, orang memang ramai lahh kan. Okayy, tiket masok ke sana RM3 untuk dewasa dan RM2 untuk kanak-2.

Jejalan pusing-2, tengok macam-2 tapi 1 pon tak beli. Well, cuba untuk kawal diri. #Ty, JIMAT JIMAT.

Ziera beli jeruk buah pala untuk Mak dia sebab sebelum pegi tuhh, Mak dia dahh order siap-2 :)

Jalan lagi, pusing merata tempat then, ada pulak orang yg bagi flyer untuk masok 1 pameran nihh. Macam menarik, then pegi lahh tanya kat kaunter. RM7 dikenakan seorang untuk masok.
Erkk, macam tak berbaloi tapi disebabkan bisikan anasir-2 disekeliling, melayang jugak lahh duit. Untuk mereka berdua mungkin bukan masalah. Tapi bagi saya, ada siket kesulitan. Krisis kewangan!

Kat dalam tuhh memang lahh, macam, WOWW! AMAZING! Lupa pulak nak capture gambar masa kat dalam tuhh. Last part dalam tuhh, dia tunjukkan kitorang vdeo 3D without menggunakan kacamata 3D seperti lazimnya.

Okayy, part nihh nak cerita siket. Kalu namanya pon video, mestilah ada tempat duduk, kan? Okayy tempat duduk tuhh macam stage jugak lahh rupanya.
Orang tuhh cakap kalau nak view yg betoi-2 cantik, duduk tengah-2 stage.
Then, kitorang pon pijak lahh satu-2 stage yg ada. Tetiba, GEDEBUKKK! Mak aihhh, malu jap. Kenapa? Sebab saya jatuh tertonggeng. Saya ulang, saya jatuh TERTONGGENG! Manusia-2 yg ada dlm tuhh semua pandang arah saya. Ziera and Wanie apa lagi. Gelak sakan lahh, saya pon gelakkan diri sendiri. Haishh, apa lahh nasib. Selalu sangat dahh macam tuhh. Nasib-2.

Then, keluar dari situ tetiba nampak maskot Penang. Macam best jeh kalau capture gambar, kan?


Okayyy, sumpah ini saya sangat malu sendiri. Sebab? Sebab saya dengan spontan pelok tangan maskot tuhh. Tapi, bila pikir-2 balek, haishhh. Malunyaaaaaa,!


KAMI :D


Saya naek ini, namanya TopGun.
Sumpah taknak naek dahh, Huuuu T.T
Rasa macam nak terbang jeh nyawa =="

Selesai semua tepat pukul 12.30AM masa tuhh.
Tidak lagi naek bas untuk pulang sebab dahh tengah malam sangat, kan.
Mama Wanie yg datang ambik kitorang.

Balik, makan maggi mee dan masa untuk bukak buku. Study ECO162 sebab nak siapkan assignment. 3AM baru tido. Haishh.

Get ready back to Ipoh :)

#Telah pon selamat submit CD tersebut pagi tadi. Alhamdullillah :)
Nanty kan next entry saya, My Brother's engagement :)

No comments:

Post a Comment