I'm Siti Nur Izzati, Ty for short. 20 y/o. I'm perfectly imperfect. Totally broken inside but try harder to rebuild myself. Thanks for those that keep supporting me, for those who keep critizing me also a big thankyou for your concern :) Keep enjoy reading, copycat are not allowed. Thankyouu :D

HoneyBunny❤

16 January, 2012

LoveJOURNEY

Assalammualaikum dan selamat awal pagi semua :)
Sebenarnyaaa, saya masih lagi dalam mood kepenatan
sebab baru saje pulang dari long-travel-journey
bermula
Ipoh --> CameronHighlands--> Ipoh --> Taiping --> Penang --> Ipoh

Asalnyaa trip nihh kitorang pegi ALL girls DBS part 2, total semua 12 orang.
Dan oleh kerana saya masih lagi dalam keadaan papa kedana,
saya terpaksa menolak untuk ekot serta walaupun
ada sorang classmate nihh, Kak Tirah dgn senanghati nak pinjamkan duit beliau
dan bagi unlimited period untuk bayar balek.
Sampai Sem 6 pon takpe, katanyaaaa.
Masa tuhh, saya sangat konfius sebab taknak susahkan orang laen,
tapi diorang nak sangat saya ekot, lebih meriah kata diorang.
Haishhh, need someone's opinion masa tuhh tapi
hampa kejap.

Then, dari 12 orang, 2 orang terpaksa tarik diri atas sebab-2 tertentu.
Tinggal lahh 10 orang,
then, pagi sebelom pegi tuhh kitorang attend class BEL260 macam biasa
masa tuhh jugak ada 3 orang terpaksa cancel last minute.
Saya rasa macam, errk, kesiannn kat Kak Tirah sebab dia yang organise semua nihh.
Then, saya setuju lahh nak ekot jugak.


Gambar yg annoyingg, kan?
HAHA.
Ini masa ontheway ke CameronHighland
MPV yg memuatkan 12 orang just diisi 6 orang
termasok driver, Kak Tirah dgn Fizah kat depan.
Kat belakang, saya, Yaaa, TenLia, dgn Wany menggila dgn space yg cukop luas

First tuhh, memasing muka takbole blahhh
sebab pening nak muntah nak tido semua ada sebab jalan yg berbengkang-bengkok
plus berbukit. Tapi, once nak bergambar, semua excited semacam :D


2 tunjuk gigi, 2 lagi buat muncung tikus, HAHA


First place yg kitorang singgah sebab dahh takbole nak hold rasa sejuk.
Pakat semua cari toilet.
Lepas daripada tuhh, barulahh tengok bebarang yg ada kat kedai tuhh.
Cowgirl diatas :P


Second, singgah TeaValley. Jejalan cari souvenir sebab nak stop by kat Taiping before ke Penang nanti. Cari jugak untuk awak, tapi maaf. Takde yg sesuai. Saya nak cari something yg unik untuk awak tapi tak jumpa lagi.
Sementara tunggu hujan berhenti, lepak kat cafe yg ada, minum semacam MINERAL WATER STRAWBERRY FLAVOUR. Sangat yummyyy!

Tapi tak berapa nak best sebab time tuhh hujan. So, takdapat bergerak banyak. Nak jejalan ladang teh pon takboleh. Yang dapat saya beli, just 3 barang.

Masa nak turun tuhh, saya called Mak Abah, tanya samada diorang nak apa apa. Abah just suruh saya belikan beliau Teh Rajah kat Uncle Lee. Abah memang regular costumer Uncle Lee and teh-teh yg beliau jual original dari Cameron. Tempat laen? No comment =="


Lepas dapatkan teh untuk abah, stop by pulak kat tempat cactus. Kak Farah kirimkan cactus memandangkan beliau takdapat nak ekot sebab terkena food poisoning Rabu haritu.
Cactus kat sini lelawa gilaa. Memacam warna warni besar kecik semua ada. Rambang mata kejap.

See, ini salah satu cactus bersaiz besar yg ada kat sana.


Bebunga pon bermacam jenis. Ini salah satunya. Actually, takde bau pon. Gimik je lebih :P


Dahh macam pekerja kat sana dahh gayanyaaaa. HAHA

Ini masa kitorang singgah kat street market. Makan jagung bakar, jagung manis dan cendawan goreng yg scrumptious gilaaa :)

Turun dari Cameron pukul 6.30PM, sampai Ipoh dalam 8PM gituu. Singgah apartment, ambik Kak Zilaa dgn TenKyra then gerak ke Taiping.
Sampai Taiping dalam pukul 10, makan makan sebelum ke rumah.
Kitorang berpecah 2 group. 3 dirumah saya, 3 lagi dirumah Yaaa memandangkan kitorang duduk 1 taman.

Breakfast kat kedai Mak. Sebab malam tuhh, waktu kitorang sampai, Mak dahh tido. Then, taksempat nak salam Mak, Mak terus pelok saya. Errk, sebak gilaa time nihh. Bila nak gerak ke Penang pon sama. Mak pelok erat saya, saya rasa macam nak menangis tapi hold jugak. Itu baru seminggu saya tak balek. Macamana agaknya kalau duduk lagi jauh dari family? :')





Kalau ke Penang, wajiblahh naek ferry utk ke seberang, kan?
Sampai sana, kitorang shopping kat Pacific duluu. Pukul 3 lebih baru gerak ke Batu Feringhi. Mandi manda laut masin.



Malam pulak ke Street Market, jejalan cuci mata jeh sebab even street market, tapi harga macam kat Hypersupermarket. Sebabnyaa, pelancong asing kan ramai. So, tak hairan lahh harga macam tuhh pon.

Singgah utk supper tapi dahh macam lunch. Makan nasik memalam buta, diet konon =="
Tumpang rumah Wany utk rehat barang sejam dua tiga. Pukul 6.45AM dahh mula gerak pulang ke Ipoh.


Stop by kat R&R Bukit Gantang utk breakfast. Tengok muka memasing, kuyuu sebab tido dalam kereta. Weeee~ byebyeeee, Penang.

Note: Hati tak senang bila teringatkan message Mak tadi. "Belajar rajin rajin dan dapat kerja elok masa depan. Mak rasa Mak dahh tak larat sangat" . Malam pula, dapat khabar Abah masok wad sebab BATU KARANG lagi. Mungkin akan diOPERATION buat kali ke-3. Macamana agaknyaa? Abah dahh semakin berumur dan kata kakak tadi, muka Abah pucat sangaaaat T.T

Nak terbang balek Taiping secepat mungkin rasanyaaa.

No comments:

Post a Comment