I'm Siti Nur Izzati, Ty for short. 20 y/o. I'm perfectly imperfect. Totally broken inside but try harder to rebuild myself. Thanks for those that keep supporting me, for those who keep critizing me also a big thankyou for your concern :) Keep enjoy reading, copycat are not allowed. Thankyouu :D

HoneyBunny❤

18 October, 2012

Yabedabeduuuuuu, al-kisah FINAL :)

Assalammualaikum,
heyy peeps!
Kejap kejap, nak tarik nafas.
Phewwwwwwww~!
Okayy, done. Sambung cerita.

As all know, haritu saya ada post entry pasal FINAL, kan?
Okayy, ini pulak entry bila FINAL in progress.
Almost 2 weeks jugaklah untuk course saya.

Malam sebelum FINAL tuu, saya telah dikejarkan eh eh bukan bukan. Saya telah diusung menggunakan wheelchair ke hospital. Perut saya nie dah secondhand lahh :(

Start dari 1hb haritu. Tapi, BEL311 nak baca apa? Manada apa-2 untuk dibaca. Korang pon tahu kan English more to required. Memanglah ada jugak baca-2. Tapi BEL311 nie, just ada Comprehensions dgn Essay je ponn. 

Masa paper BEL311 tuu, Alhamdulillah dapat jawab dgn lancar :)

Malam tuuu, hoorayy hoorayy lahh saya dan rakan sekalian sebab next paper hari Khamis, 3 hari tuu gap. 



Bosan sebab taktahu nak buat apa. Lappy pon nun jauh di kampung halaman. So, inilah jadinya. Inai timeeee! :D 
Ehhhh, tapi bukan saya yang create tau. Kak Waa yg buatkan. Kalau saya yg create, nauzubillah taktahu lahh jadi apa. Saya mana reti berseni-2 bagai. Tangan keras :P


Okayyyy, keesokkan harinya barulah bukak buku balek. Now, CTU241 :)


Ini short note yg saya buat. Okayy, untuk makluman semua saya memang suka buat short note sambil-2 menelaah. Saya figure out apa yang perlu dan penting dan catat balek. Salah satu cara untuk saya ingat apa yg saya baca. Letak highlight pen colour-2 mcm kindergarden sikit. Ehh, bukan sikit. Banyakk tuuuuuuuu :P


Tengah-2 menelaah tuu. Kak Farah Atiqah datang. Okayy, lupa nak mention. Sepanjang FINAL berlangsung, saya & Ira bertapa kat ruang tamu. Tilam bantal semua bawak keluar. Setiap semester pon mmg macam tuu. Senang nak study, nak stay up. Bilik cuma jadi tempat persinggahan sementara jee :)
Okayy, continue. Kak FA buatkan kononnya sepanduk untuk bagi semangat kat kitorang :D
Sweet, hehehe.

Habis paper CTU241, saya dan Ira shoot balek Taiping. Saya ada urusan paduka baginda sementara Ira konon-2 nya melepas rindu dengan family dia :)


Isnin tuu pulak paper ECO211 so saya pulang semula ke apartment seawal mungkin untuk study. Kat atas niee short note untuk ECO211. Okayy, time nie saya agak malas sikit. So, Kurang sikit warna-2 nya. Ada pulak yg tulis pakai pensil sebab dah terlampau malas. Tapi digagahkan jugak diri nie study. Penat dah duk bermonolog dengan diri sendiri menghalau syaitonniraajimm yg duk berbisik tepi telinga. Gila apa ECO211 tak study. Boleh mati woooo =.=


Setelah berhempas pulas menelaah menconteng membaca apa yang yang perlu, terasa gila semangat nak jawab dan taksabar nak habiskan haritu. So, dengan semangat berkobar-2 saya pakailah baju kurung moden yang gila menyerlah warnanya :D


Dah habis jawab tuu, rasa tenang rasa lapang gila hati jiwa raga seangkatannya :)
Esoknya pulak, 11 Oct movie Aku Terima Nikahnya lakonan Nora Danish & Adi Putra dah keluar panggung. So, tunggu apa lagi. Jommm, wayang! :D
Muka kat atas tuu suci tanpa sebarang make up, even secalit bedak. Semua gara-2 kulit muka yang mengelupas gila teruk. Kena matahari pedih gila woott!

Gap selama 4 hari rasa gila heaven and taksabar rasa nak cepat-2 habis FINAL. Got two papers more. MGT269 & MAT112 paper repeat saya =="



Part of MGT269's notes :D

Alhamdullillah, semuanya berjalan dengan mudah. Tapi agak takut sebab tak pasti samada apa yang dijawab tuu tepat >.<







Kat atas nie pulak exercise yang berkepuk-2 disediakan oleh Ira. Saya yang mintak tolong dia buatkan untuk saya mudah faham. Taknak dah repeat kali nie. Sem lepas takdapat nak focus disebabkan ulser dalam kelopak mata yang membengkak. Sem nie focus terganggu disebabkan jawab exam dalam keadaan basah kuyup plus sejuk aircond. Memang awesome! Tapi apa-2 pon, saya harapkan sem nie lebih baik dari sem lepas.


Habis je paper terus capai beg pegi tunggu bas. Saya balek rumah kakak, kuarters MRSM Parit sebab kakak mintak tolong jagakan koperasi MRSM untuk hari Selasa tuu.


Ini muka mintak penampar. Tolong pelempang sorang sikit :P
Masa bosan-2 kat koperasi tuu boleh pulak buat perangai kanak-2 tak cukup umur.
Bot kertas!
|
|
|
V


 Sepanjang-2 yang saya study tuu, bukanlah saya study direct mengadap buku.
Kejap-2 berhenti baca novel 3 bab. Kejap-2 berhenti makan. Kejap-2 tidur setengah jam. Kejap-2 text-ing. Kejap-2 melalak

Now, saya sudah berada di Taiping. Sabtu saya dah mula kerja kat bakery. Biasalah, setiap kali semester break saya mana reti duduk rumah :) Doakan saya, kawan-2 :')

No comments:

Post a Comment