I'm Siti Nur Izzati, Ty for short. 20 y/o. I'm perfectly imperfect. Totally broken inside but try harder to rebuild myself. Thanks for those that keep supporting me, for those who keep critizing me also a big thankyou for your concern :) Keep enjoy reading, copycat are not allowed. Thankyouu :D

HoneyBunny❤

10 February, 2012

Awesome Moments :D


Assalammualaikum, salam sejahtera dan salam 1Malaysia, blogger dan reader

sekalian :D

Harini saya dalam mood nak bercerita tentang holiday saya selama 4 hari sempena Maulidur Rasul dan Thaipusam haritu.

3 Hari saya sangat padat diisi dgn aktiviti aktiviti yg pelbagai.

Balek ke Taiping hari Jumaat tengahari, habiskan masa di kedai Mak. Balek ke rumah malam hari.




Keesokkan paginya, seawal 6.30AM Abg Mirul, KakYam, Nuqman dan saya gerak untuk konvoi Savvy Owners Club (SAVOC) untuk ke Pantai Merdeka, Kedah.
Untuk warga SAVOC di Perak, kitorang berkumpul di R&R Bukit Merah.

7 buah savvy dari Perak gerak ke Penang untuk meet up dgn warga SAVOC yg laen nyaa di R&R Bagan Ajam. Lebih kurang 30 buah savvy kat situ dan bersedia untuk ke KEDAH!



Konvoi ke Pantai Merdeka nihh sempena dgn anniversary ke-6 SAVOC NRU. Konvoi nihh disertai oleh 4 buah negeri yakni Perak, Penang, Perlis dan Kedah. Nama ponn NRU, stand for North Region United. So, mmg wajib lahh negeri negeri utara jeh yg ada pon, kan. HOHO.



Masa berkumpul kat Bagan Ajam, saya sempat capture Savvy orange nihhh, kepunyaan sorang marshall dari Penang kalau tak silap saya, kalau silap mintak maaf bebanyak lahh yeee :D


Tunggu sebentar sementara AJK set tempat untuk aktiviti-2 yg akan dijalankan. Sesungguhnya Nuqman sangat excited bila nampak laut yg terbentang depan mata. Saya? Masih lagi blur disebabkan tak cukop tido, uhuhuhuk.


Banner SAVOC, grab dari FB sorang mamat SAVOC yg friend dgn Abg Mirul. Nak friend dgn saya mmg tak lahhhh, bukan kenal ponnn kan, heeee.

Inilahh kepunyaan Abg Mirul, TheHotRed, NRU150 :)















Kat atas nihh part of gambar Savvy yg terlibat, jua grab dari FB beliau :P




KakYam & Abg Mirul wajib masok games nihh, disebabkan games nihh wajib disertai oleh pasangan. Saya? Mmg out of list lahhhhh gayanyaaa, HAHA.

Games laen ada banyak lagi, dan sangat sangat interesting sebab kelakar gila plus diorang nihhh kepala gila even ada yg dahh beranak pinak. Well, jiwa tetap muda, man :)

Untuk cabutan bertuah, saya dapat no.16, Abg Mirul no.39, KakYam no.40. Mc majlis panggil setiap seorang wakil dari setiap negeri untuk mencabut setiap 10 nombor bertuah. Hadiah-2 untuk nombor bertuah bukanlah seperti kebiasaannya, hamper dan laen-2 tapi benda-2 yg sangat sangat unexpected macam tabung plastik, dulang, keropok, telur, tepung, tupperware dan macam-2 lagi. Tapi, untuk nombor yg sebenar benarnya bertuah ada juga disediakan hadiah yg menarik dan berharga.

Okayyyyy, Abg Mirul dipanggil untuk mewakili negeri Perak selepas wakil dari Perlis. Tetiba, nombor kedua yg dicabut oleh Abg Mirul, katanya adalah nombor yg benar benar bertuah dan hadiah tersebut adalah TURBO TIMER. Dan, nombor yg benar benar bertuah itu adalahhhhhhhhhhhhhhhh jenggg jengg jengggg! NO16! Woiii, nombor saya lahhhhhhh. Diorang semua bersorak sorak riuh rendah tanya nombor kepunyaan siapa. Saya dgn slow motion bangun dan dgn segala ke-innocence-an nyaaaa pegi kedepan. Mc majlis tuhh pulak tetiba kata nak tukar hadiah sebab tak sesuai dgn jantina, HAHA. Lepas tuhh, mc majlis tuhh tanya saya datang dgn siapa dan saya dgn selamba badak tunding jari kat orang sebelah saya, yakni Abg Mirul a.k.a abang ipar saya. Tetiba, suasana jadik riuh rendah sebab diorang kata kitorang berpakat adik beradik, HOHO. Nasib lahhhh, kebetulan semuanyaa tuhh :P

Well, no.39 dan 40 jugak dapat hadiah tapi tak seistimewa saya, tapi berbaloi 1 kereta tetiga dapat :)


Turbo timer tersebut semestinya bukan untuk kegunaan saya, maka automatiknyaaa bertukar tangan pada abang ipar saya. Tapi! bukan free, dgn keadaan saya yg masih lagi tragis lagi papa kedana, saya bagi harga family kat Abg Mirul, RM50 :D

#Lepas duit belanja waktu cuti :)



OnTheway nak balek Taiping, singgah makan charkoeytiaw kat Parit Buntar sebelum berpecah ke destinasi memasing :)


Day two- Kenduri kahwin anak Makcik saya, yakni sepupu saya Along. Seperti kebiasaan, saya tak bawak pulang sebarang baju kurung dan sekali lagi baju nikah Mak jadik mangsa saya buat kali kedua :P



Memandangkan cuti peristiwa, maka Achik dan sebahagian kaum kerabat saya di KL pulang untuk kenduri tersebut. Well, tunang Achik pon ekot. Dahh lama rasanya tak hanggg bertiga dgn kakak saya. Orang dahh tukar status lahh katakan :P

#For the first time jugak, saya dan Ayang sangat terbuka berbual dari hati ke hati :')


Hari berikutnyaaa, kitorang seFAMILY pegi picnic kat Burmese, memandangkan semuaaaaaaaa orang ada.



#Awak, kitorang picnic kat tempat first met kita duluuu, sungguh saya rindu bila saya terpandang pasir yg Botak bentukkan hati dan nama kita dulu :')



Hari terakhir cuti, saya pulang awal ke Ipoh. So, dalam masa yg teramat awal pagi dahh bangun untuk menghabiskan detik detik terakhir cuti kat rumah dgn dikelilingi semua yg saya sayang :D



Menggedik dengan Kurung PINK polka dot baru yg ditempah Mak haritu :P

No comments:

Post a Comment