I'm Siti Nur Izzati, Ty for short. 20 y/o. I'm perfectly imperfect. Totally broken inside but try harder to rebuild myself. Thanks for those that keep supporting me, for those who keep critizing me also a big thankyou for your concern :) Keep enjoy reading, copycat are not allowed. Thankyouu :D

HoneyBunny❤

08 March, 2012

Saloon warga asing?

Assalammualaikum, selamat petang semua.
Okayyy, entry kali ini saya taktahu lahh nak bagi headline ape sebabnyaaa
pepetang macam nihh, saya blur siket.
Btw, korang baca dulu, then naty korang conclude kan sendiri eh?
Muaahhh! Sayangg korang :)

Macam nihhh, tengahari tadi saya keluar dengan Mak and kakak.
Pergi bank, post office, and tetiba Mak cakap nak pergi saloon, potong rambut saya.
Errkk, sayang woot! 2 tahun dahh saya simpan dan saya jaga dengan penuh kasih sayang.
Selama nihh ponnn, kalau pergi saloon, just buat hair treatment jehh.
#Tapi rambut saya maintain curly original, okayy. Tkmao rebonding or ape sebab takot rambut rosak!


Then, decide nak pergi favourite saloon saya, Super Cut.

Tetiba saya macam terSHOCK sekejap.
Semua kat dalam tuhh, warga seberang. Indonesia!
Apa yang saya tahu sebelum nihhh, owner saloon nihh chinese guy.
Saya ponn macam was was lahh nak potong.

Wahhhh, warga seberang nampaknya dahh memonopoli business yang ada di Malaysia.
Mana pergi warga-2 tempatan?
Sendiri pikir lahhh, eh.

Tapi, once shampoo gurl tuhh mula mencuci rambut saya, saya rasa macam selesa sangat.
Lagi selesa dari mana mana saloon yang saya pergi!
Gambar kat atas tuhh, bila selesai dia mencuci rambut saya. Menunggu untuk dipotong.


Oleh sebab rambut saya dahh semakin panjang dan kelihatan macam rata semacam, saya decide nak buat V-layer cut.
Well, macam dahh common sangat kan orang buat cutting macam tuhh?
Tapi, apa yang saya tahu, cutting itu sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai curly hair macam saya.

Dan diatas nihh adalah hasil tangan pekerja saloon terbabit yang berwarganegara asing.
Amat memuaskan dan selesa sesuai dengan permintaan saya yang tidak mahu kepanjangan sedia ada terjejas :)

Bukan saya mahu memandang serong pada warga asing yang ada, cumanyaaaa agak terkilan dengan warga tempatan yang membiarkan peluang pekerjaan di rebut oleh mereka.
Patotlahh susah sangat saya nak mohon part-time job untuk 2 bulan akan datang.
Nasib nasib =="

No comments:

Post a Comment